می خوای مقاله برای ژورنال سطح بالا چاپ کنی!
پس یه بار برای ترجمه هزینه کن
نیاز به ویرایش نیتیو با گواهی ویرایش داری
بدون واسطه کارتو به مترجم بسپار
نیاز به رفع مشابهت مقاله داری؟
اولین مرکز تخصصی رفع سرقت ادبی در ایران
گزارش مشابهت Ithenticate ارزان ترین در ایران!
صدور گزارش در کمتر از 15 دقیقه

ترجمه تخصصی مقالات کیفی

بهترین سایت ترجمه تخصصی مقالات کیفی

ترجمه لبخند، بهترین سایت ترجمه تخصصی مقالات کیفی با بیش از ده سال تجربه موفق در زمینه ترجمه تخصصی مقالات کیفی

مترجم تخصصی مقالات کیفی

مترجمان ما با تکیه بر تجربه و تخصص، آماده ارائه ترجمه ای با کیفیت به شما هستند. ترجمه تخصصی مقالات کیفی به صورت مفهومی، دقیق و روان و با توجه به معنای خاص اصطلاحات مقالات کیفی انجام می شود. تمامی ترجمه ها همراه با تضمین کیفیت ارائه می شوند.
 نمونه ترجمه تخصصی مقالات کیفی

ترجمه تخصصی مقالات کیفی فارسی به انگلیسی

ترجمه فارسی به انگلیسی مقالات کیفی کاملا به صورت مفهومی و با نگارش نیتیو انجام می شود. همچنین ترجمه مقالات کیفی فارسی به انگلیسی همراه با ضمانت کیفیت و پذیرش مجله ارائه می شود. ضمانت ترجمه مقالات کیفی فارسی به انگلیسی بدون محدودیت زمانی می باشد.
نمونه ترجمه تخصصی مقالات کیفی

ترجمه تخصصی مقالات کیفی انگلیسی به فارسی

ترجمه تخصصی مقالات کیفی انگلیسی به فارسی ارزان و فوری و در عین حال با کیفیت را از ترجمه تخصصی لبخند بخواهید. ترجمه تخصصصی مقالات کیفی انگلیسی به فارسی توسط مترجم حرفه ای و آشنا با موضوع و اصطلاحات تخصصی انجام می شود.

قیمت ترجمه تخصصی مقالات کیفی - سفارش ترجمه تخصصی مقالات کیفی

محاسبه قیمت

سفارش ترجمه تخصصی مقالات کیفی

لطفا جهت سفارش ترجمه تخصصی مقالات کیفی و تعیین هزینه، فایل خود را ارسال کنید.

ارسال فایل بیشتر

نمونه ترجمه تخصصی مقالات کیفی

صرفا به تعریف لفظی از کیفیت ترجمه تخصصی مقالات کیفی اکتفا نکنید. این حق شما است که قبل از سفارشی ترجمه تخصصی مقالات کیفی از کیفیت ترجمه و روانی آن اطمینان حاصل کنید. ما به این حق شما احترام می گذاریم. در ادامه می توانید نمونه ترجمه تخصصی مقالات کیفی که توسط مترجمان متخصص و با تجربه ما انجام شده اند را مشاهده کنید.
نمونه ترجمه تخصصی مقالات کیفی

نیازهای روانی اجتماعی والدین

در این مطالعه نیز با توجه به هدف، از مطالعه کیفی با رویکرد تحلیل محتوایی قراردادی (13) استفاده شده است. در این مطالعه محیط پژوهش، بخش های بستری روان پزشکی کودک و نوجوان در بیمارستان محمدکرمانشاهی و یا بیمارستان فارابی بود. در این پژوهش شرکت‌کنندگان براساس هدف مطالعه، کلیه پدران و مادرانی بودند که در زمان مطالعه فرزند 18-10 ساله آنها تحت درمان روان پزشکی با تشخیص یکی از اختلالات روانی بود. پژوهشگر با استفاده از نمونه‌گیری هدفمند با والدینی که شرایط مطالعه را داشته اند و از سویی علاقمند به مصاحبه و شرکت در مطالعه بودند انتخاب، و مورد مصاحبه کیفی قرار داد. در انتخاب واحدهای پژوهش، متغیر های مختلف مانند سن والدین، نوع بیماری، مدت زمان ابتلا، میزان تحصیلات والدین و شرایط خانوادگی (وضعیت اقتصادی و بافت فرهنگی ) در نظر گرفته شد و حداکثر تنوع در نمونه گیری رعایت گردید. جمع‌آوری اطلاعات در این مطالعه، به روش نیمه ساختاریافته و عمیق بود. پس از انتخاب مشارکت کنندگان از همه افراد رضایت نامه کتبی اخذ گردید. مصاحبه‌ها با مشارکت کنندگان به صورت انفرادی، حضوری و در زمانهای مختلف (صبح و عصر) در مرکز فارابی و محمد کرمانشاهی شهر کرمانشاه در محیطی آرام و زمانهای مناسب انجام گردید. مصاحبه ها با توجه به موافقت شرکت کنندگان ضبط شده و همزمان در حین مصاحبه یادداشت برداری نیز انجام شد، بطوریکه وضعیتهای مانند تون صدا، تلفظ کلمات، خنده، گریه، و مکث های شرکت‌کنندگان نیز در حین مصاحبه ثبت گردید. مدت زمان مصاحبه با توجه به توان شرکت‌کنندگان متفاوت بوده و آرامش و راحتی آنان در اولویت قرار گرفت. زمان میانگین جهت انجام مصاحبه ها 60-50 دقیقه بود. برای انجام مصاحبه از سئوالات راهنما که قبل از اجرای مصاحبه، روایی آنها با استفاده از نطر متخصصین تایید شده بود استفاده شد. برخی سئوالاتی که در حین مصاحبه استفاده می شوند عبارتند از : - داشتن کودکی با اختلال روانی چه اثری بر روابط اجتماعی و شغلی شما داشته است؟ - فکر می کنید نیازهای والدینی که فرزندی با اختلال روانی دارند کدام است؟ - شما برای مقابله با شرایط بیماری فرزندتان به چه کمکی نیاز دارید؟ - چگونه می توان از والدینی که فرزندی با اختلال روانی دارند، حمایت کرد؟ - چه اقداماتی می تواند سبب آرامش روانی والدین که فرزندی با اختلال روانی دارند، گردد؟

Psychosocial needs of parents

Taking the objective of study into account, this qualitative study was carried out using conventional content analysis [13]. The study environment was children and adolescence psychology wards in Mohammad Kermanshahi and Farabi hospitals. The participants were all fathers and mothers who, during the study, had a 10-18 years old child under psychological treatment for a diagnosed mental disorder in the hospitals. The researcher used purposeful sampling to select the parents who met the inclusion criteria and were interested in participating in interviews. Different variables were taken into account in selecting the participants such as parent’s age, type of the disease, term of disease, parent’s education level, and family condition (economic and cultural conditions) so that the maximum variation was ensured in the sampling process. Information gathering was done through deep and semi-structured interviews. After selecting the participants, they were asked to sign a written letter of consent. Interviews were private and face to face at different hours of the day (morning and afternoon) at a quite and peaceful environment in Farabi and Mohammad Kermanshahi hospitals in Kermanshah city. The interviews were recorded after the participants gave their consent. In addition, the interviewer would take note through the interview. The term of each interview depended on the energy of the participant to avoid causing any discomfort for the participant. The average time of interviews was 50-60min. The interviews went on based on the guiding questions of which the validity had been confirmed by experts beforehand. Some of the questions asked in the interviews: - How your social and carrier relationships are affected by having a child with mental disorder? - What is your opinion about the needs of the parent of a child with mental disorder? - What helps do you need to deal with your child’s disease? - What is the best way to support parents of a child with mental disorder? - What measure can ensure mental peace of parents of a child with mental disorder?
ادامه مطلب

مفهوم شفای معنوی

مطابق با مرور متون، شفای معنوی، یکی از درمان های جایگزین و مکمل است که به مددجویان کمک می کند تا از طریق منابع بالقوه خود، بتوانند سلامتی خود را بازیابند. در این فرآیند هدفمند، برخی اشخاص تحت عنوان درمانگر، می توانند از طریق انرژی های فراطبیعی به مددجویان کمک کنند. شفای معنوی درمانی غیرتهاجمی با پایه ی مذهبی و ایمان بوده و هدف آن تأثیر بر مددجویان است. در این فرآیند، ارتباط بین مددجو و درمانگر باعث تسهیل دست یابی به تعادل جسمی، روانی و معنوی در مددجویان می شود. این درمان، هیچ گونه خصوصیات پزشکی را نداشته و تداخلی نیز با مداخلات پزشکی ندارد. مرور متون نشان داد که نماز شفاء یا شفا از طریق نماز یا دعا ، رایج ترین رویکرد شفای معنوی در کشورهای اسلامی مانند ایران است. برخی پیشایندهای شفای معنوی که از متون استخراج شده اند شامل امید به نتیجه، باندینگ بین مددجو و درمانگر، مذهبی بودن، تجربه قبلی از شفای معنوی، ترجیح بیمار، توانایی درونی درمانگر، ارتباط با خدا به عنوان منبع متعالی و گرایش مثبت در زندگی، بوده است. برخی از نتایج شفای معنوی که از مرور متون به دست آمده شامل تعادل جسمی، ذهنی، عاطفی و معنوی، افزایش مذهب و ایمان، ارتباط با خدا، خوب بودن، تحول درونی، پر انرژی شدن، پذیرش حالت سلامتی فعلی، توانایی تغییر و معنادار شدن زندگی. یافته های مرحله کار در عرصه نشان دهنده رویکردهای مختلف شفای معنوی در بافت ایرانی اسلامی بود. از جمله رویکردهای شفای معنوی در ایران می توان به عبادات واجب و غیرواجب، یوگا و مدیتیشن اشاره کرد. شفای معنوی در ایران، پایه ی مذهبی قوی داشته و بیماران از طریق پیامبران، امامان، رهبران مذهبی و درمانگران با خدا ارتباط برقرار می کنند. مشارکت کنندگان خدا را منبع اصلی و متعالی شفا در انواع مختلف شفا می دانستند. طبق دیدگاه مشارکت کنندگان، شفای معنوی در هرجا می تواند اتفاق بیفتد اما نتایج بهتر از شفای معنوی در اماکن متبرک مانند حرم ها و نیز در طبیعت اتفاق می افتد، زیرا در این اماکن انرژی های مثبت زیادی وجود دارد. شرکت کنندگان در این مطالعه، به برخی خصوصیات درمانگران از جمله انسانیت، شخصیت کاریزما، ایمان به خدا، اعتقاد به نتیجه و استعداد درونی برای شفا اشاره کردند. آنها برخی از پیشایندهای شفای معنوی شامل تجربه قبلی، ایمان به خدا، اعتقاد به نتیجه، دل شکستگی و خواستن را برشمردند. از نظر مشارکت کنندگان، احساس سبک شدن و راحتی، خوب بودن، سازگاری، ارتباط با خدا، پر انرژی شدن و امیدواری به زندگی، مهمترین نتایج شفای معنوی بود.

The Concept of Spiritual Healing

Based on the literature review, spiritual healing is one of a supplementary and alternative treatment that helps care-seekers regain their health using their potential resources. In this purposeful process, therapists transfer supernatural energies to the care-seekers. Spiritual healing is a noninvasive treatment on religious and faith bases aimed at influencing the care-seeker. Throughout the process, the relationship between the therapist and care-seeker facilitates realization of physical, mental, and spiritual balance and harmony. The treatment is free of any medical specification and does not intervene with medical interventions. As showed by literature review, healing prayer or healing through prayer was the most common spiritual healing approach in Islamic countries like Iran. Some of the circumstances of spiritual healing extracted from the reviewed papers were hope for achieving the objective, bonding between the care-seeker and therapist, being religious, previous experiences with spiritual healing, patient’s preference, intrinsic capability of therapist, being connected to God as the superior source, and positive attitudes to life. Some of the outcomes of spiritual healing as the literature review showed were physical, mental, and emotional balance and harmony, invigoration of religious beliefs and faith, stronger connection to God, feeling well, internal evolution, feeling more energy, accepting status quo health condition, ability to change, and finding meaning in life. Field study findings showed that there were different spiritual healing approaches in Iranian Islamic context. Among these approaches, obligatory religious rituals, nonobligatory religious rituals (Mostahab), yoga, and meditation are notable. Spiritual healing has a strong religious bases in Iran and patients connect themselves to God through prophets, Imams, religious leaders, and therapists. The participants found God as the main source of healing in different forms of healing. Accordingly, spiritual healing can take place anywhere, while better results are expected in holy places like shrines and nature as well. The reason for this is the belief that positive energies are abundant in such places. The participants also highlighted some specifications of therapists like humane conduct, charismatic personality, faith in God, belief in attainability of the goal, and intrinsic healing gift. Among the circumstances of spiritual healing mentioned by the participants, previous experience, faith in God, belief in attainability of the goal, disappointment (broken heart), and desire and will are notable. According to the participants, feeling relaxed and calm, feeling wellness, adaptability, connection with God, feeling more energy, and hope for life were the main outcomes of spiritual healing.
ادامه مطلب

والدین نوجوانان معتاد

این طبقه اصلی از دو زیر طبقه محیط عاری از مواد و خدمات پیشگیری از اعتیاد بدست آمد. با تحلیل مصاحبه والدین مشخص شد که خانواده ها نیازمند خدمات اجتماعی مانند خدمات آموزشی به منظور پیشگیری از اعتیاد در جامعه و همچنین خدماتی در راستای حذف مواد مخدر از محیط اجتماعی می باشند. در همین راستا برخی مصاحبه ها شامل: "هرچی مشکل و بدبختی از مواد مخدره که به راحتی تو همه جا هست برخی از مناطق شهر به راحتی خرید فروش میشه. خوب چطور می تونیم بچه ها رو کنترل کنیم ...."(ش14). "دیگه خسته شدم از یک طرف مشکل .... که نمی دونم کی خوب میشه و از طرفی دیگه می ترسم پسر کوچیکه هم معتاد بشه همه اش استرس دارم من و باباش دیگه نمی دونیم چکار کنیم...."( 15). 2-3 بهزیستی: این طبقه از از دو زیر طبقه فرهنگ سازی اجتماعی و خدمات مشاوره ای بدست آمد. اغلب والدین تاکید داشتند که لازم است با ارائه خدمات فرهنگ سازی توسط دولت و همچنین ارائه خدمات مشاوره ای ضمن آگاه سازی آحاد جامعه، از نظر روانی خانواده ها و والدین را به آرامش رسانده و دغدغه معتاد شدن فرزندانشان را برطرف سازند. در همین راستا برخی از والدین بیان می کردند: "دولت باید در مدرسه ها، برنامه های تلویزونی بچه ها رو آکاه کنه، خانواده ها رو آگاه کنه تا بتونیم از معتاد شدن بچه ها جلوگیری کنیم...."(ش13). "مردم باید بدانند اعتیاد یک بیماریه، خیلی از خانواده ها هنوز مواد مخدر رو به خوبی نمی شناسن. باید برنامه هایی برای بالا بردن آکاهی مردم پخش بشه...."(ش19).

Parents of Teenagers on Drug

There are two subcategories in this main category including cultural work in society (فرهنگ سازی اجتماعی) and consultation services. The majority of the participants noted the need for cultural services provided by the government and provision of consultation and public information services. Such measures can be helpful for bringing peace to the parents and solve their worries about their child’s addiction. “The government should launch public informing campaigns in the TV to inform the kids and families and help them prevent drug addiction in teenagers…” (No.13). “People should learn that addiction is a disease. Many families still need educations about drugs. The TV should produce programs to improve public awareness about drugs…” (No.19).
ادامه مطلب

/مراقبت اخلاقی از مصدومین در زلزله

آنالیز داده ها بلافاصله بعد از اولین مصاحبه و جمع آوری داده ها همزمان، تجزیه و تحلیل با استفاده از روش 7 مرحله Diekelmann , Allen , Tanner ، آغاز شد(16). با توجه به این رویکرد در مرحله اول بعد از انجام هر مصاحبه، ابتدا متن آن چندین بار خوانده مي شد تا يك درك كلي از متن حاضر به دست بيايد.سپس در مرحله دوم، متن هر يك از مصاحبه ها توسط پژوهشگران مورد تفسیر قر ار گرفت و معا ني آشكار و نهفته در توصيف هاي ارايه شده از طرف مشاركت كنندگان استخراج گرديد. در مرحله سوم، اعضاي تيم پژوهش در استخراج موضوعات و درونمايه ها با هم به تبادل نظر مي پرداختند. در اين روند با ادامه يافتن مصاحبه های ديگر موضوعات قبلي واضح تر شده يا تكامل مي يافت و در برخي موارد نيز ممكن بود موضوعات جديدي به وجود آيد. همزمان با تفاسير، درونمايه ها و الگوها نيز شكل مي گرفتند مرحله چهارم، كه طي آن تناقضات موجود در تفسيرهاي ارايه شده از طرف گروه پژوهش، تبيين و با مراجعه به متن اصلي مصاحبه ها یا مشارکت كنندگان برطرف گرديد. مرحله پنجم، با استفاده از روش مقايسه و مقابله متون، نسبت به تعيين و توصيف معانی مشترک اقدام گرديد. مرحله ششم ، پس از آن، ما تلاش کردیم رابطه بین تم های ایجاد شده را شناسایی کنیم. و در مرحله آخر پیش نویس تم ها ، همراه با گزیده های انتخاب شده از مصاحبه ها ، به اعضای گروه تفسیر و کارشناسانی که با شیوه و محتوا این روش آشنا یی داشتند ، ارائه می شد ، پاسخ ها و پیشنهادات آنان برای نوشتن نسخه نهایی طرح اعمال گردید. صحت داده ها برای تضمین اعتبار داده ها ، محقق از درگيري طولاني مدت و عميق با داده ها استفاده نمود. همچنين از نمونه گيري با حداكثر تنوع از نظر سن، محل کار، سابقه کار، جنس و مدت زمان حضور در منطقه زلزله زده و بازبيني دست نوشته ها توسط مشاركت كنندگان و اساتيد راهنما كه در محتواي مطالعه و متدلوژي خبره بودند استفاده شد. قابليت اعتماد داده ها با ثبت مداوم فعاليت ها درباره جمع آوري و تحليل داده ها و همچنین دو عضو هیئت علمی گروه اخلاق پزشکی و یک نفر متخصص در زمینه های بلایا خارج از گروه پژوهش کدها و طبقات را بررسی نمودند و نظرات اصلاحی را اعمال کردند. جهت نيل به قابليت تاييد، تمامي مراحل تحقيق به ويژه مراحل تحليل داده ها در تمام مسير به صورت مشروح ثبت گردید. جهت قابلیت انتقال، یافته هاي پژوهش به تعدادي از پرستاران که تجربه حضور و ارائه مراقبت در زلزله را داشتند اما جزء مشارکت کنندگان نبودند داده شد، که تجارب آنها با نتایج مطالعه متناسب بود.

ethical care provided to victims of earthquake

Data analysis Immediately after the first interview, data analysis was started and continued along with data gathering. Diekelmann, Tanner, and Allen’s seven-stage method was used for data analysis [16]. Following this approach, the interviews’ text would be read for several times to achieve a general perception of the interview. Then, the text would be interpreted by the authors to extract explicit and implicit meaning out of the given descriptions. At the third stage, the research team members would share their opinions about the themes and topics extracted. Through this, each interview would shed more light on the themes and topics or add new topics. The themes and patterns were formed along with conducting interviews. Then, the inconsistencies in the given interpretations would be elaborated by the research team and using the interviews’ text or referring to the participants. Using comparison and text match method, the common concepts were determined and described. After this, the connection between the themes were determined and then a draft of themes and the items selected from each interview were provided to the members of interpretation group and the experts in this research method. The feedbacks were used to achieve the final version of themes and pattern. Data rigor To ensure validity of the data, the author had a long-term and deep engagement with the data. In addition, the widest diversity in sampling in terms of gender, place of work, work experience, age, and experience in earthquake hit region was ensured. The transcribed texts were reviewed by the participants and advisor professor with a good knowledge about the content and methodology. Reliability of the data was ensured by recording the steps of data gathering and analyses. In addition, two faculty board members of medical ethics department and an expert in natural disaster (outside the research team) examined the codes and categories and provided the authors with their feedbacks. To ensure confirmability, all the steps of study were recorded with details and as to transferability, the findings were provided to a group of nurses (not among the participants) with an experience of working in earthquake hit regions and they confirmed consistency of the findings with their experiences.
ادامه مطلب

چالشهای جراحی بینی در مردان

حس کمبود زیرمضمونی بود که از مجموع کدهای اعتماد به نفس پایین، تصویر ذهنی مختل از خود، توجه افراطی به شکل ظاهری، مورد تمسخر قرار گرفتن توسط دوستان و همسالان، قرار گرفتن تحت تاثیر بازخوردهای منفی دیگران، اثرات منفی شکل ظاهری بر روحیه، افسردگی، تلقی کردن شکل ظاهری به عنوان نقطه ضعف و اختلال در تعاملات و روابط اجتماعی حاصل شده بود. برخی از مددجویان تحت تاثیر بازخورد منفی که در مورد ظاهر خود از اطرافیان می گرفتند و همچنین مورد تمسخر قرار گرفتن از سوی اطرافیان وتوجه افراطی که به شکل ظاهری داشتند و اثرات منفی که شکل ظاهری بر روحیه آنها می گذاشت دچار اختلال در تصویر ذهنی از خود می شدند و شکل ظاهری بینی خود را به عنوان یک نقطه ضعف تلقی کرده و این عوامل باعث کاهش اعتماد به نفس در آنها میشد و این کاهش اعتماد به نفس باعث اختلال در تعاملات و روابط اجتماعی فرد میشد. در این رابطه مشارکت کنندگان بیان میکردند: "ده بیست نفر تیکه بیندازند، اعتماد به نفست را از دست می دهی، فکر می کنی حتما باید عمل کنی....(ش11)" "در آینه نگاه می کردم به نظرخودم بینی ام مشکل نداشت ولی حرف های دوستان نزدیک که باب مزاح بود تاثیر می گذاشت...(ش15)" " مهمانی، جایی که 4 تا آدم باکلاس بود روم نمی شد برم...(ش9)" " افسرده نبودم ولی دوست نداشتم بیرون بروم دیگران من را ببینند...(ش16)" "همه فقط به بینی تو نگاه میکنند و اصلا حرفت را متوجه نمی شوند...(ش1)" نگاه به آینه میکردم اعصابم خرد می شد...(ش11)". اما در برخی دیگر از مددجویان عکس این اتفاق می افتاد این مددجویان علیرغم نظر مثبت اطرافیان در مورد ظاهر بینی شان، خودشان در تصویر ذهنی ازخود دچار مشکل بودند و به دنبال عدم رضایت از بینی خود و اینکه احساس میکردند از نظر ظاهری از سایرین پایین تر هستند تصمیم به جراحی می گرفتند. در این رابطه بیانات شامل:" همه می گفتند بینی ات خوبه ولی خودم با بینی ام مشکل داشتم، بینی ام در نظر خودم بزرگ بود...(ش2)" " همه می گفتند بینی ات به تو می آد تفکر درونی خودم بود که دوست داشتم عمل کنم...(ش4)" "همه اش فکر می کنی قیافه ات از بقیه پایین تر است، روی اعتماد به نفست اثر می گذارد...(ش14)". در این راستا یکی از جراحان زیبایی اظهار میکرد "این افراد اختلال بد شکلی بدن دارند، اکثرا اختلالی دارند، کسی که از قیافه اش خوشش نمی آید قطعا آدم سالمی نیست." گاهی این درگیری های فکری و تاثیر منفی شکل ظاهری بر روحیه فرد در حدی است که فرد دچار افسردگی میشود. در این زمینه مددجویی میگفت" تغییر در ظاهرت به دلیل عمل بینی، افسردگی را درمان میکند...(ش12)" و یکی از پرستاران شاغل در بخش جراحی رینوپلاستی اظهار میکرد " خیلی از بیماران افسردگی دارند که پزشک میگوید اگر می خواهی بینی ات را عمل کن تا تغییر کنی..." مددجویان با توجه به امیدی که به زیباتر شدن داشتند برای از بین بردن حس کمبود تصمیم به جراحی می گرفتند.

challenges of rhinoplasty in men

One of the sub-themes found in the study was lack of confidence which was comprised of codes namely low confidence, distorted mental image, obsessive attention to appearance, being mocked by friends and peers, influenced by negative feedbacks of others, negative effects of appearance, depression, and assuming one’s appearance as a weakness or a problem in social interactions and relationships. Some of the care-seekers were influenced by the negative feedbacks on their appearance by others. There were cases of being mocked by others and obsessive attention to physical appearance. The negative effects of these led to disorder in mental image of oneself so that they would see their nose as a disadvantage and lose their confidence. The decline in self-confidence creates disorders in social relationships. “It only takes a dozen of negative feedbacks to lose your confidence and then you think you have to do the surgery…” (No.11). “I would watch myself in mirror and there was nothing wrong with the nose. But, my friends’ comments influenced me…” (No.15). “If there were a few classy individuals in a party, I would not dare to go…” (No.9). “I can’t say that I was depressed, but I was not interested in going out and being seen by others…” (No.16). “People only see the nose and don’t care about what you have to say…” (No.1). “Seeing myself in mirror was bothering…” (No.11). Some of the participants had a different experience. Despite the positive opinions of the friends about their nose, they had a negative mental image of themselves and consequently found themselves in a lower status. “Everyone would say that my nose is OK, but I had a problem with it, I though it was too bid…” (No.2). “Although, everyone would say that your nose fits you face, I liked to have nose job anyway…” (No.4). “You always think that your face is uglier than others’ and this affects your confidence…” (No.14). A cosmetic surgeon noted: “These individuals suffer body dysmorphic disorder. Most of them do. An individual who does not like their face, is not healthy.” In some cases, the mental engagement and the negative effect of ones’ physical appearance on spirit is too high that people develop depression. A care-seeker noted: “appearance change through nose job solves depression…” (No.12). A nurse in rhinoplasty operation room said: “Many of the patients suffer depression and physicians recommend nose job as a way to change.” The care-seekers underwent rhinoplasty to have a better face and solve their lack of confidence.
ادامه مطلب

درک پرستاران مراقبت ویژه از عوامل مرتبط با رخداد خطا

عوامل مرتبط با سازمان یکی از مفاهیم اصلی که بر اساس تجربۀ مشارکت‌کنندگان می‌توانست با رخداد خطا مرتبط باشد، عوامل مرتبط با سازمان بود. درک پرستاران از عوامل مرتبط با سازمان نشان‌دهندۀ این موضوع است که عواملی چون آموزشی‌بودن سازمان، تخصصی‌نبودن سازمان، کمبود نیروی پرستار، افزایش تعداد شیفت، زیادبودن تعداد مراجعه‌کنندگان، افزایش حجم کار و نیز نبود برنامۀ مدون آموزشی از سوی سازمان ممکن است زمینه‌ساز بروز خطا باشند. این عوامل در زیرطبقاتِ مدیریت سازمان، ویژگی سازمان و سازمان یاددهنده جای گرفته‌اند. مدیریت سازمان: از جملۀ طبقات مهمی است که اکثر واحدهای موردپژوهش در بیان تجربۀ خود از علت خطای پرستاری به آن اشاره می‌کردند. بسیاری از مشارکت‌کنندگان اشاره می‌کردند که کمبود تعداد پرستار و گذراندن شیفت‌های پشت‌سرهم موجب افزایش مشکلات جسمی و کاهش توانایی و دقت در انجام مراقبت می‌شود که افزایش خطا را در پی دارد. یکی از مشارکت‌کنندگان بیان کرد: «به‌نظر من، یک عامل خطا شیفت‌های واقعاً فشرده و سنگین هست. مثلاً من الان هجده ساعته هستم. دیروز هم عصر و شب بودم. در حالی که نیروی آی‌سی‌یو نباید این‌طوری باشه. نمی‌توان بر اساس اون شرایط ایدئال از مریض مراقبت کرد و خطاها افزایش پیدا می‌کنه» (P8). ویژگی سازمان: اکثر مشارکت‌کنندگان بیان کردند ویژگی‌های سازمان از جمله آموزشی‌بودن، جنرال‌بودن، استفاده از نیروهای طرحی و تازه‌کار در ICU ممکن است در رخداد خطا مؤثر باشد. بر اساس درک آن‌ها، آموزشی‌بودن سازمان موجب می‌شود دانشجویان از رده‌های مختلف درمانی، مشغول گذراندن دوره‌های مختلف آموزشی باشند و نیروهای طرح تعهد به‌جای نیروی موردنیاز در بخش ICU به کار گماشته شوند؛ در حالی که هنوز دانش و تجربۀ کافی مراقبت و درمان را کسب نکرده‌اند. بنابراین احتمال خطا در آن‌ها افزایش می‌یابد. مشارکت‌کننده‌ای در این زمینه گفت: «بیمارستان‌های دولتی چون حالت آموزشی داره، با دانشجو کار می‌کنی. اینا احتمال خطاش خیلی زیاده. یک سری هم که حالا طرحی‌اند و تازه شروع کردند، کسی که میاد طرحی باشه، حالا آشنایی نداره، وارینت نشده،(Orient) احتمال خطاش خیلی زیاده. خطاهای دارویی و هر نوع خطایی که منجر به مرگم شده باشه، ما داشتیم» (P7). سازمان یاددهنده: مفهوم دیگری که بر اساس تجارب مشارکت‌کنندگان ممکن است زمینه‌ساز خطا شود، بی‌توجهی سازمان به ارائۀ راهکارها و اقداماتی است که باید به‌منظور افزایش مهارت و دانش کارکنان خود در زمینۀ مراقبت انجام دهد. بنابراین از نظر مشارکت‌کنندگان، عواملی مانند کمبود آموزش ضمن‌خدمت، نبود آموزش مبتنی بر شواهد در سازمان و نبود نظام آموزش مدون ممکن است زمینه‌ساز رخداد خطا باشد.

Nurses’ perception of intensive care and the factors in errors

Organizational factors One of the themes extracted from the interviews was organizational factors. The participants’ perception of the organizational factor revealed factors like educational nature of organization, provision of general services, understaffed wards, work shifts, crowded wards by patients, heavy workload, and absence of a codified education program as the underlying causes of errors. These factors were categorized as organization management, organizational specification, and educational organization. Organization management Many of the participants mentioned that understaffed wards and consecutive work shifts not only adds to physical problems of nurses but also degrades their ability and accuracy in providing cares, which leads to higher error rate. “I think, heavy and intense work shifts are one of the causes of errors. Take me for example, I’ve been at work for 18hrs since yesterday afternoon. An ICU staff should not work like this and then expect them to provide ideal care service without errors.” (P8) Organizational specifications The majority of participants stated that organizational specifications such as educational organization, provision of general services, and using inexperienced staff in ICU contributed to error occurrence. According to the participants’ perception, educational nature of the organization brings trainees and students at different levels to the hospital. In addition, inexperienced nurses are recruited in the ICU. These add to the risk of errors. “State hospitals are educational where students practice clinical skills. This adds the risk of error. There are also inexperienced forces who are not oriented with a high risk of error. We even have had drug errors that had led to death.” (P7) Educational organization Another underlying concept was negligence in providing an environment to improve staff’s care knowledge and skills. Lack of in-service education program, lack of evidence-based education, and lack of a codified educational system were the underlying factors in error occurrence. “Nobody commits medical errors intentionally. I think lack of in-service education is one of the causes of medical errors by nurses. Those few educational programs are of low quality; I mean, they are not evidence-based.” (p11). ICU factors According to the participants, the ICU has unique specifications that might prepare the ground for medical errors. There were two categories in this theme viz. patients’ traits and environmental specifications.
ادامه مطلب
liveChat
×
راه های ارتباط با ما:
×

ترجمه تخصصی لبخند جهت ارائه خدمات و تجربه ای بهتر به شما، از کوکی استفاده می کند.

لطفا با بیان نظر خود ما را در ارتقاء کیفیت این صفحه یاری کنید

میانگین میزان رضایت کاربران 88% آیا مطالب این صفحه برای شما مفید بود؟ happy face unhappy face
نمونه ترجمه آی اس آی ترجمه مقاله مدیریتی ترجمه مقاله حسابداری ترجمه مقاله مهندسی صنایع ترجمه مقاله پزشکی ترجمه مقاله روانشناسی ترجمه مقاله پرستاری ترجمه مقاله بهداشت محیط ترجمه مقاله پریفیوژن قلبی ترجمه مقاله نانو فیزیک ترجمه مقاله نانو فیزیک ترجمه مقاله صنایع غذایی ترجمه مقاله فلسفی ترجمه مقاله ادبی ترجمه مقاله حقوقی ترجمه مقاله تاریخ ادبیات ترجمه مقاله فقهی ترجمه مقاله کشاورزی ترجمه مقاله اقتصادی ترجمه مقاله علوم سیاسی ترجمه مقاله هوش مصنوعی
با ما همراه شوید: اینستاگرام ترجمه لبخند فیسبوک ترجمه لبخند لینکدین ترجمه لبخند تلگرام ترجمه لبخند یوتیوب ترجمه لبخند یوتیوب ترجمه آپارات طراحی و اجرا: خدمات ترجمه لبخند
کلیه حقوق متعلق به دفتر خدمات ترجمه لبخند است.
© 2010-2024
با ما تماس بگیرید:
تلفن ترجمه لبخند02634421844
موبایل ترجمه لبخند09198220164
موبایل ترجمه لبخند 09198385716
ایمیل ترجمه لبخند Labkhand.office@gmail.com